.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساخت مركز سي ان جي در قبرستان وقفي
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: شهرداری رشت زمین قبرستان وقفی را تبدیل به ایستگاه سی‌ان‌جی کرد بدون اینکه اجاره آن را پرداخت کند.

به گزارش فارس از رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی شامگاه دوشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه مشکلاتی بین اوقاف استان و شهرداری رشت وجود دارد، اظهار داشت: یکی از مشکلات این است که شهرداری رشت به متصرفان موقوفات پروانه ساخت می‌دهد بدون اینکه نظر اوقاف را بخواهد.
وی تغییر کاربری موقوفه را از دیگر مشکلات بین اوقاف و شهرداری رشت عنوان کرد و بیان داشت: این کار در حالی انجام می‌شود که شهرداری باید در صدور پروانه ساخت و تغییر کاربری با اوقاف مکاتبه کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تصریح بر اینکه ارزش وقف عمل کردن به نیات واقف است، تصریح کرد: وقف، عمل صد درصد به نیات واقف است و اگر مردم مطمئن شوند که به نیات واقف عمل می‌شود فرهنگ وقف به خوبی ترویج پیدا می‌کند.
وی یکی دیگر از مشکلات اوقاف با شهرداری رشت را احداث ایستگاه سی‌ان‌جی در زمین موقوفه یک خانم عنوان کرد و افزود: خانمی در تازه‌آباد رشت زمینی را برای قبرستان وقف کرده بود که شهرداری رشت در این زمین موقوفه ایستگاه سی‌ان‌جی زد بدون اینکه حتی ریالی بابت اجاره آن پرداخت کند.
عادلی ادامه داد: با پرداخت اجاره موقوفه می‌توانیم زمینی دیگر برای تحقق نیات واقف خریداری کنیم و اگر شهرداری برای خدمت‌دهی به مردم همکاری کند، می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.
وی همچنین به وجود مقبره ابوجعفر در داخل شهرداری رشت اشاره کرد و اظهار داشت: سند مالکیت حدود یک‌هزار متر این ملک به نام اوقاف است ولی در آن ساخت و ساز صورت گرفته است.
مدیرکل اوقاف گیلان ساختمان قدیمی شورای شهر رشت را نیز موقوفه اوقاف نامید و اذعان کرد: شهرداری رشت بهای اجاره این موقوفه را پرداخت نمی‌کند و هیئت امنای مسجد صیقلان پیگیر این مسئله است و تکلیف آن را مشخص می‌کند.
وی با اعلام موافقت تشکیل کارگروه بین اوقاف و شهرداری رشت افزود: این کارگروه می‌تواند پیگیر مصوبات شورا و شهرداری باشد.
عضو شورای شهر رشت، وقف را تعدیل سرمایه و بیت‌المال و اسراف را تراکم سرمایه دانست و اظهار داشت: کسی که اعتقاد به حیات جاوید و نیت خیر دارد نسبت به آن فکر می‌کند و تصمیم‌ می‌گیرد و فرد واقف با خدای خود معامله می‌کند.
حجت‌الاسلام محمد حسن‌خواه گفت: قرض‌الحسنه به معنای این است که فرد مقداری از مال خود را بدهد و همان مقدار نیز بگیرد.
وی خود را مستاجر اوقاف نامید و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از نیات واقفان پاسداری کنیم.

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.